Schade melden

  • Meld de schade direct bij ons; wij regelen de rest
  • Wij melden de schade vervolgens bij uw verzekeraar
  • Samenwerking met álle verzekeraars
  • GRATIS vervangend vervoer
  • Eigen risico wordt in mindering gebracht op de factuur
  • 24u per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Schade Melden

[quform id="1" name="Schade melden | Autoschade Peter Leunissen"]

FAQ | Vragen

Wanneer is mijn auto klaar?

Dit is afhankelijk van de schade. Wij zullen u in ons intakegesprek een indicatie geven en houden in ieder geval telefonisch contact met u over de aflevering van uw herstelde auto. Om een algemeen idee te geven: de gemiddelde reparatieduur is drie dagen, in tussentijd kunt u beschikken over passend vervangend vervoer. 

Wat moet ik meenemen voor het intakegesprek?

Uw auto, uw rijbewijs, het kentekenbewijs deel 1 en 2, de groene kaart en uw kopie van het Europees schadeformulier.

Ik wil graag weten wat de reparatie van mijn autoschade kost; Kan ik zo bij u langs rijden?

U kunt voor een prijsopgave altijd zónder afspraak bij ons langs rijden.

Worden er expertisekosten berekend?
  1. Indien u wa-casco (allrisk) verzekerd bent, en heeft uit eigen schuld een schade veroorzaakt, dan herstellen wij deze graag voor u. Wij verzorgen dan de intake, de expertise en de verdere volledige afwikkeling met uw verzekeraar. Wij kunnen dan direct uw schadeherstel inplannen en uitvoeren. Voor deze periode krijgt u dan gratis een vervangende auto mee.  Bovendien hoeft u uw eigen risico (tot € 150,00) bij ons dan niet te betalen.
  2. Indien u wa-beperkt casco (níet allrisk) verzekerd bent, verzorgen wij uiteraard ook de intake, de expertise en bemiddelen voor u met de verzekeraar.  Maar de bewijslast van aansprakelijkheid van een tegenpartij berust op u zelf.  Meestal ligt dit wel duidelijk binnen enkele dagen vast. Wanneer u ons dan opdracht geeft om de schade te herstellen, dient u er rekening mee te houden dat u de reparatiekosten (tijdelijk) zélf zult moeten betalen. De verzekeraar van tegenpartij zal dan later aan u uitkeren. Ten tijde van de reparatie krijgt u bij ons gratis een vervangende auto mee.
  3. Soms heeft u een schade, die niet direct verhaalbaar kan zijn; bijvoorbeeld met waarborgfonds, rechtsbijstand, een onduidelijke schade-oorzaak of een onbekende verzekeringsdekking van een tegenpartij.  Ook dan verzorgen wij voor u op dezelfde wijze een intake, de expertise en een eventuele kleine noodreparatie. Wilt u vervolgens dan het besluit  van uw verzekeraar of tegenpartij afwachten, dan berekenen wij € 98,00 ex btw aan expertise- en bemiddelingskosten. Wanneer u dan op een later tijdstip uw auto toch bij ons ter reparatie aanbiedt, dan ontvangt u deze betaling terug.  
Kan mijn auto gehaald en gebracht worden?

Jazeker, als u wilt, kunnen wij uw auto halen en weer bij u afleveren.

Zit er garantie op de gerepareerde schade?

Met het FOCWA-garantiebewijs heeft u 4 jaar garantie op de herstelde schade en eventuele fabrieksgarantie wordt volledig overgenomen. Dit geldt voor auto’s in de leeftijd t/m tien jaar. .

Klachtenprocedure

Mocht er zich een probleem of een klacht  voordoen, dan kunt u deze uiteraard te allen tijde telefonisch bij ons melden, of direct bij ons langsrijden. Wij zullen u dan direct helpen.

Maar ook kunt u via het contactformulier uw klacht bij ons melden. Ook dan zullen we meteen reageren en u verder helpen.

Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?

Alle schadeherstelwerkzaamheden die zijn gedekt door uw verzekering kunnen we rechtstreeks factureren aan uw verzekeringsmaatschappij. U hoeft dan geen bedragen voor te schieten. Het enige dat u wel moet betalen is uw eigen risico, als daar tenminstesprake van is.

Hoe is de betaling van autoschadeherstel geregeld?

Wanneer uw verzekeringsmaatschappij de schade volledig heeft verhaald op de tegenpartij, dan volgt de uitbetaling van het eigen risico aan u. Dit komt alleen voor als u niet volledeig all risk verzekerd bent.

OPENINGSTIJDEN

Maandag t/m vrijdag van 8:00 - 17:30 uur
Zaterdag van 8:30 - 13:00 uur

SCHADE MELDEN

  • Meld de schade direct bij ons; wij regelen de rest
  • Wij melden de schade vervolgens bij uw verzekeraar
  • Samenwerking met álle verzekeraars
  • GRATIS vervangend vervoer
  • Eigen risico wordt in mindering gebracht op de factuur
  • Online 24u per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Contact

Telefoon

045 521 86 99

ADRES

Verlengde Klinkertstraat 22
6433PL Hoensbroek